top of page

על הקשר בין פרעושים ותולעים​

חתולים וחתולי רחוב בפרט מושכים אליהם טפילים שונים שיכולים להציק מאוד

אבל עלולים גם לגרום לנזקים בלתי הפיכים ואפילו מוות.

לשני הטפילים האלו יכולת לגרום נזקים בריאותיים גדולים לחתולים כל אחד בנפרד אך חייהם שלובים אלו באלו.


התולעים (במקרה הזה נתמקד בתולעי סרט) עלולות לגרום לשלשולים, הקאות וירידה במשקל ובמקרים חריפים ניתן לראות בטן נפוחה מאוד ואף את התולעים הלבנות עצמן באזור פי הטבעת של החתול.


 הפרעושים הבוגרים הינם יצורים קטנים הניזונים מדם. הם מוצצים דם מהחתול על ידי נשיכות קטנות הגורמות לגירוי הגורם לחתול להתגרד ולשרוט את עצמו בעיקר באיזור שמאחורי האוזניים ולכן ניתן לראות חתולים עם פצעים באזור זה עד כדי פצעים מזוהמים וחמורים ברמה מסכנת חיים.


 אם זה לא מספיק, הפרעושים עלולים לגרום לאנמיה ולהפצת טפילי דם (מיקופלזמה) שעלולים לגרום לסבל רב לחתול עד כדי מוות ללא טיפול ראוי.


 מחזור החיים של שני בעלי חיים אלו קשורים האחד בשני ותלויים זה בזה. ביצי התולעים מופרשות דרך צואת החתול וזחלי הפרעושים המתפתחים על הקרקע ניזונים מביצים אלו והופכים כעבור תקופה קצרה לפרעוש בוגר.


הפרעוש הבוגר שהפך לפונדקאי לביצי התולעים קופץ על פרוות החתול ומתחיל למצוץ את דמו במרץ ובעת שהחתול מנקה את עצמו הוא עלול לבלוע פרעוש בטעות (או בכוונה...) וכך להכניס לגופו את ביצי התולעים שיבקעו ויעברו לגור במעי החתול לגרום נזקים שם ומעגל החיים של שני בעלי חיים אלו ימשיך עד הדברה מתאימה של המזיקים הקטנים.


 ולכן, פרעושים ותולעים על פי רוב יחיו ביחד על ובתוך גופו של החתול ועל מנת להיפטר מהם יש לטפל בשני הטפילים במקביל על ידי מתן טיפול נגד תולעים (פעמיים - בהפרש של 10 ימים בין הטיפולים) וטיפול נגד פרעושים.


טיפול נגד אחד הטפילים אינו מספיק כדי לעצור את מעגל החיים של שניהם.

תמונה של חתול

* מומלץ להתייעץ עם וטרינר לפני מתן טיפול רפואי לחתול כדי להתאים את הטיפול והמינון לחתול הספציפי.

bottom of page
$w.onReady(function () { $w("#BACKGROUND_GROUP_TRANSITION_GROUP wow-image img").attr("alt", "gradiend-background"); });